فروشگاه اینترنتی مشهد کالا

بزرگترین فروشگاه آنلاین در شرق کشور

فروشگاه اینترنتی مشهد کالا

بزرگترین فروشگاه آنلاین در شرق کشور

احتمال ارائه مدلی ارزان قیمت از آیپد

اپل در نخستین روز سال جاری از آیپد 9.7 اینچی ارزان قیمت خود رونمایی کرد و حالا خبرهایی ازاحتمال ارائه مدلی با قیمت کمتر به گوش می رسد.

بر اساس گزارش نشریه تایوانی «Digitimes»، کمپانی ساکن کوپرتینو ممکن است در سه ماهه اول سال آینده از یک آیپد 9.7 اینچی با قیمت حدود 259 دلار رونمایی کند.

اگر این گزارش رنگ واقعیت به خود بگیرد، شاهد ارائه محصولی خواهیم بود که قیمت پایه آن 70 دلار از ارزانترین مدل فعلی آیپد کمتر است.

اگرچه این خبر به صورت رسمی تائید نشده و باید با دیده تردید به آن نگریست اما مطمئنا قیمت کمتر به معنای جلب موج عظیمی از خریداران با بودجه محدود است.

همانطور که می دانید معرفی اسمارت فون های با نمایشگر بزرگ در سال های اخیر، عرصه رقابت را بر تبلت ها تنگ کرده و ابر سیاه کسادی بر این بازار سایه افکنده است.

با این حال تبلت های اپل نسبت به شرکت های دیگر از استقبال بیشتری برخودار هستند، برای مثال گزارش مالی کمپانی کوپرتینویی در ماه گذشته حاکی از رشد دو برابری فروش آیپد در ماه های قبل بوده است.

این نشریه تایوانی همچنین پیش بینی کرده که عرضه آیپد مذکور به تشدید رقابت بین اپل و کمپانی های رقیب از قبیل سامسونگ، آمازون، هواوی و لنوو منجر خواهد شد.

منبع:دیجیاتو

نویسنده:یونس مرادی

میزان کسب درآمد پایرت بی از طریق کاربران خود چقدر است؟

آیا پایرت بی می‎تواند با اجرای طرح آزمایشی جدید برای کسب درآمد از طریق کاربران خود و معدن‌کاوی ارزهای رمزنگاری‌شده توسط سخت‌افزار بازدیدکنندگان، به ادامه مسیر این سایت بدون پذیرش تبلیغات کمک کند؟

امروزه سرویس‎های آنلاین رایگان برای ادامه حیات خود به مشکلی جدی برخورد کردند. علاوه بر هزینههای لازم برای پایدار نگه داشتن این سرویسها، حقوق گردانندگان، توسعه‌دهندگان و سایر افراد شاغل در این زمینه نیز باید پرداخت شود. برخی از آن‎ها به دریافت حق اشتراک از کاربران خود روی آورده‌اند. بسیاری دیگر نیز با پذیرش آگهی، هزینه‎‎های خود را تأمین میکنند؛ اما با گسترش برنامهها و اپهای مسدودکننده تبلیغات، این روش نیز در حال منسوخ شدن است.

بسیاری از کاربران علاقه‎ای به پرداخت حق اشتراک برای استفاده از سرویسهای آنلاین ندارند و استفاده از تبلیغات گرافیکی نیز موجب ایجاد مزاحمت برای آنها خواهد شد. به همین دلیل جستجوی برای مدلی بهینه در جهت تأمین هزینهها همچنان ادامه دارد. چندی پیش پایرت بی ایدهای در جهت کسب درآمد از طریق معدن‌کاوی ارزهای رمزنگاری‌شده از طریق مشترکان این سرویس ارائه کرد. در نگاه اول این طرح چندان آزاری برای کاربران ایجاد نمیکند و به‌ رایگان ماندن چنین سرویسهایی کمک خواهد کرد؛ اما در ادامه سؤالاتی اساسی در مورد این ایده مطرح شد.

یکی از اصلی‎ترین مشکلات این طرح، گسترش آسان بدافزارها از این طریق اعلام شده؛ مشکلی که در گذشته نیز بسیار رایج بوده است. وقتی تعدادی از کاربران اعلام کردند که فشار روی پردازنده‎ اصلی رایانه آن‎ها بدون هشدار قبلی افزایش زیادی پیدا کرده است، متوجه اجرای این طرح از سوی پایرت بی شدند. اگرچه در ادامه اعلام شد که افزایش توان مصرفی پردازندهها ارتباطی با بدافزار خاصی نداشته و به دلیل اجرای آزمایش‌هایی توسط توسعه‌دهندگان اصلی رخ داده است.

یکی از گرداننده‎های پایرت بی اعلام کرده است که هدف اصلی آنها سرپا نگه داشتن این سرویس بدون استفاده از تبلیغات است؛ اما این امر بدون شک نیازمند هزینه خواهد بود. به همین دلیل گفته شد این سرویس تنها از پردازندههای ۲۰ الی ۳۰ درصد از کاربران خود برای معدن‌کاوی ارز رمزنگاری‌شده «مونرو» استفاده خواهد کرد.

به‌تازگی خطای کد نویسی در این سرویس کشف شده است که نشان می‎دهد پایرت بی از پردازنده تمام کاربران خود برای کسب درآمد استفاده میکند. از نظر اخلاقی، پایرت بی باید اطلاعیهای در جهت آگاهی کاربران خود منتشر کند و قبل از بازدید، آن را به مشترکان نمایش دهد. اما آیا استفاده از سخت‌افزار تمامی بازدیدکنندگان میتواند هزینههای مربوطه را تأمین کند؟

وب‌سایت تورنت فریک اقدام به محاسبه درآمد کسب‌شده از این طریق کرده است. در این محاسبه تعداد بازدیدکنندگان پایرت بی، ۳۱۵ میلیون نفر در ماه در نظر گرفته شده است که هر یک در حدود ۵ دقیقه در این سایت باقی می‎ماند و از لپ‌تاپی با سخت‌افزار متوسط بهره میگیرد که توان پردازش ۳۰ هش در ثانیه دارد. با استفاده از سرویس معدن‌کاویکوین‌هایو که به ازای هر یک میلیون هش، ۰.۰۰۰۱۵ واحد مونرو پرداخت می‎کند؛ تعداد هشهای ماهانه به رقم۲,۸۳۵,۰۰۰ خواهد رسید که تنها ۱۲ هزار دلار درآمد در پی خواهد داشت.

بااین‌حال ممکن است با تغییر ارزش واحد مونرو میزان درآمد این سرویس نیز تغییر کند. هم‎چنین تعداد صفحاتی که در آنها از کدهای معدن‌کاوی استفاده شده است نیز تأثیر زیادی بر تعداد هشها خواهد داشت. اما بااین‌حال میتوان متوجه شد که درآمد کسب‌شده از این طریق چندان چشمگیر نخواهد بود. همچنین با بررسی کیف پول مربوط به کمکهای مالی از طرف کاربران، مشخص شد که میزان درآمد پایرت بی از این راه تنها ۱۰ دلار در روز بوده است.

ممکن است در آینده شاهد استفاده از این روش توسط سرویس‎های بیشتری برای کسب درآمد و ادامه ارائه خدمات رایگان به کاربران باشیم؛ اما در حال حاضر توجیه اقتصادی چندانی برای استفاده از آن وجود ندارد و سرویسهای رایگان همچنان نیازمند مدلهای اقتصادی جدیدتری برای تأمین هزینههای خود هستند.

نویسنده:امیرحسین امام جمعه

منبع:زومیت

بالاخره مشکل مصرف زیاد باتری در اپ iOS یوتوب برطرف شد

مدتی بود که کاربران اپلیکیشن یوتوب در iOS 11 از مصرف زیاد و غیر عادی باتری توسط این اپ گلایه داشتند. اگر چه این مشکل خیلی فراگیر نبود، اما بعضی کاربران گزارش می دادند که تماشای ویدیوهای یوتوب باعث داغ شدن بیش از حد دیوایس می شده و می توانسته که در عرض 15 دقیقه، 10 درصد از انرژی باتری را خالی کند.

به هر حال این مشکل هر چه که بوده، خوشبختانه از امروز و با انتشار به‌روزرسانی یوتوب برطرف شده است. به گفته گوگل، مشکل مصرف زیاد باتری از نسخه قبلی (12.44) برطرف شده، اما کمپانی تازه و با ارائه نسخه 12.45 تصمیم گرفته که آن را به کاربران اطلاع رسانی کند.

شایان ذکر است که اولین نشانه ها از مصرف زیاد باتری در نسخه های 12.42 و 12.43 یوتوب پدیدار شدند، اما بعد از انتشار iOS 11 بود که این مشکلات به اوج خود رسیده و برای کاربران آزاردهنده شدند.

یوتوب هنوز در مورد علت ایجاد این مشکل هیچ سخنی به میان نیاورده است.

نویسنده:امین بیگ زاده

نقل از دیجیاتو

منبع:neowin

روند کاهش فروش تبلت‌ سال ۲۰۱۸ نیز ادامه می‌یابد

دیجی‌تایمز اعلام کرده است که سال ۲۰۱۸، در مجموع ۱۲۸ میلیون دستگاه تبلت عرضه خواهد شد که این رقم کم‌تر از سال جاری میلادی است

اطلاعات منتشرشده توسط دیجی‌تایمز در رابطه با میزان فروش تبلت‌ در سال ۲۰۱۸، به این موضوع اشاره دارد که روند کاهش عرضه تبلت‌ در سال آینده ادامه خواهد یافت و نزدیک به ۱۰ درصد کم‌تر از سال۲۰۱۷ خواهد بود. این مؤسسه تحقیقاتی پیش‌بینی کرده است که میزان فروش تبلت‏‌ در سال ۲۰۱۸ به ۱۲۸ میلیون دستگاه خواهد رسید.

ظاهرا افزایش محبوبیت فبلت‌ها (گوشی‌های هوشمند مجهز به نمایشگر بزرگ‌تر از ۵.۵ اینچ) باعث شده است تقاضا برای تبلت‌ طی چند سال اخیر افت کند. به همین جهت، تبلت‌های مجهز به صفحه‌نمایش ۷ اینچ دیگر چندان محبوبیتی ندارند و کاربران ترجیح می‌دهند فبلت‌هایی خریداری کنند که از نمایشگر ۵.۵ اینچی یا بزرگ‌تر برخوردار هستند. یکی‌ دیگر از مواردی که باعث می‌شود کاربران علاقه بیشتری به گوشی‌ هوشمند با صفحه‌نمایش بزرگ داشته باشند، کاهش حاشیه‌های نمایشگر بوده که در سال ۲۰۱۷ به یک تِرِند تبدیل شده است؛ سازندگان می‌توانند با حذف حاشیه‌ها، ابعاد گوشی‌های هوشمند خود را ثابت نگه دارند اما آن‌ها را به نمایشگر بزرگ‌تری مجهز کنند.

از آنجا که تبلت‌هایی با نمایشگر کوچک مورد استقبال کاربران واقع نشده‌اند، سازندگان تصمیم گرفته‌اند بر عرضه محصولاتی با صفحه‌نمایش ۱۰ اینچی یا بزرگ‌تر متمرکز شوند که می‌تواند تفاوت‌ بین تبلت‌ و فبلت‌ را برجسته‌تر کند. اعمال چنین سیاستی باعث نمی‌شود از افت فروش تبلت‌ در سال‌های آینده جلوگیری شود؛ اما احتمالاً می‌تواند سرعت آن‌را کندتر کند. مؤسسه تحقیقاتی دیجی‌تایمز در ادامه اعلام کرده است که تأثیر گوشی‌های هوشمند با حاشیه‌های باریک روی تقاضا برای تبلت‏‌ پس از سال ۲۰۱۹ کم‌تر خواهد شد و فروش این محصولات همچنان بیشتر از ۱۲۰ میلیون واحد باقی می‌ماند. نرخ رشد مرکب سالانه (CAGR) طی دوره چهارساله بین ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ منفی بوده و ۱.۴ درصد است.

پیش‌بینی‌ها حاکی از این هستند که اپل، سامسونگ و آمازون پرفروش‌ترین سازندگان تبلت در سال ۲۰۱۷ باقی خواهند ماند و شرکت هواوی در نهایت از لنوو پیشی ‌می‌گیرد؛ به همین جهت، انتظار می‌رود این شرکت چینی به رتبه چهارم در زمینه‌ی فروش تبلت‌ دست پیدا کند. دیجی‌تایمز خوش‌بین است با سیاست‌هایی که هواوی در پیش گرفته، برتری این شرکت بر رقیب آسیایی خود یعنی لنوو در سال آینده تثبیت شود.

در نهایت، اعلام شده است که تبلت‌‏های مجهز به نمایشگر ۸.۹۹ اینچی و بزرگ‏تر، بیشتر از ۶۰ درصد از فروش تبلت‌‏ را در سال ۲۰۱۸ به خود اختصاص خواهند داد؛ به همین جهت، بسیاری از سازندگان روی فروش و عرضه تبلت‌هایی متمرکز خواهند شد که نمایشگر بزرگ‌تر از ۹ اینچ داشته باشند. از آنجایی‌که عده‌ای از کاربران همچنان تبلت‌های آیپد اپل و سری گلکسی تب سامسونگ را خریداری می‌کنند و تقاضا برای آن‌ها کاهش نیافته است؛ به‌ نظر می‌رسد هر دو سازنده به عرضه سالیانه تبلت‌های گران‌قیمت خود ادامه خواهند داد.

در حال‌ حاضر شرکت‌های اپل، سامسونگ، آمازون، هواوی و لنوو جزو پنج سازنده پرفروش بازار تبلت هستند و گزارش منتشرشده از میزان فروش تبلت‏‌ در سه‌ماهه سوم ۲۰۱۷، به این موضوع اشاره می‌کند که شرکت آمازون بیشترین رشد را در میان پنج سازنده مطرح داشته و فروش محصولات اپل و سامسونگ کاهش یافته است.

نویسنده:محمد مقدم

نقل از:زومیت